Monday, September 12, 2011

Mengulit Kenangan....

"Assalamualaikum wbt. Nama saya Siti Nurhidayah Naqiah binti Abdull Rani, berasal dari Bukit Besi, Dungun, Terengganu.." senafas ayat itu keluar dari bibir ini, yang ku sertakan dengan senyum dan mata melata pada seisi kelas. Wajah mereka asing, cuma seorang yang pernah aku kenal. Wani, jiran sahabat baikku di KMNS. Tidak tersangka akan berjumpa dengan dia di UTM ini, sebagai rakan sekelas, juga jiran bilik di blok S19 juga. Waktu itu. "Ammm..." Jeda. Aku dalam giliran memperkenalkan diri kepada ahli kelas. Waktu itu. Ingatan termati disini..sebab....sudah 4 tahun berlalu..dan aku menulis tanpa rujukan diariku!! heeeee...(^_^)'>

Hai semua!!! Kepada pembaca sekalian, saya penulis baru di sini...heee...(baru menulis walopun dah dkt sbulan lebih sara jemput menulis di sini...aaaa...).

:::Welcome New and Returning Students::::

Itu ayat pencetus rasa untuk menulis. Bermulanya sesi baru pengajian, dan kami bukan lagi mahasiswi-mahasiswa...hanya adik-adik yang kembali..kawan-kawan sepermainan yang 4 tahun itu, ke sana sini sudah..huuu....semester sudah, bila sahaja hari pertama, riuh rendah kelas dengan cerita semasa cuti..ah..rindunya...awok-awok sume...rindu kan waktu itu..heee

Tipu la kalu kata tak rindu. Ana dan Sara tadi mengajuk-ajuk kembali adegan-adegan wajib hari pertama semester...
"Nak jadi adik-adik la Q, baru best.."sara cakap
"cepatlah hidayah naqiah, kol 11 nanti ada kelas plak.. Hahaha..."sara jugak yang merepek..
"ha'ahhhh cepat2 dah la jauh kat p16, lecturer garang pulak tu...nati belajor kat luar pulak kite...cepat! keh3" disambung dek ana yang sama-sama girang bila tengok adik-adik mula membanjiri fakulti...heheh

Apa sekalipun, masa itu setia. Bila melihat kisah 4 tahun itu, terasa seolah-olah baru semalam kenangan itu. Cuba tanya masa 4 tahun dulu...Aaaaaa...lambatnya nak abis blaja~~kan..kan...(^_^)

All the best kawan-kawan..jumpa lagi! Adios!!


p/s:blog peribadi saya di sana...lame bercuti..sengaja nk bagi bersawang..haha..nk pggil aimie dtg gotong royong bersihkan sawang kt blog, bleh?=p

1 comment:

aimie amalina said...

hahahhahahhahahahhaa

boleh bha kalau kau
kikikiki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...